Sladkovodní akvárium jako užitečná učební pomůcka – Mgr. Karolína Šebová
Mgr. Karolína Šebová
Bachelor's thesis
Sladkovodní akvárium jako užitečná učební pomůcka
Freshwater aquarium as a useful didactic aid
Abstract:
Práce se zabývá využitím sladkovodního akvária jako učební pomůcky. Akvárium je uměle vytvořený ekosystém, nicméně v něm dochází ke koloběhu prvků i toku energie a lze jej využít k vysvětlení a praktické demonstraci různých jevů a procesů z oboru biologie, chemie a fyziky. Je tedy také vhodné pro demonstraci mezioborových vztahů, mimo jiné také proto, že se jedná o cenově dostupnou mnohostrannou pomůcku …moreAbstract:
This thesis studies the use of freshwater aquarium as a didactic aid. An aquarium is an artificially created ecosystem, in which however, element cycles and flow of energy occur. It is therefore possible to use it for an explanation and demonstration of different phenomena in domains of biology, chemistry and physics. An aquarium is also convenient aid for a demonstration of interdisciplinary relations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hdlkd/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2015
- Supervisor: prof. RNDr. Michal Horsák, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Chemistry / Biology with a view to Education
Theses on a related topic
-
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová -
Analysis of Online Teaching and Learning
Kateřina Gallusová -
Teaching Literature in Secondary Schools as Part of the English Language Curriculum
Jan Švábenský -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová