Mgr. Miloslava Erika Veselá

Bachelor's thesis

Komparace systému výchovy dětí a mládeže v reálných totalitních režimech a dystopii "1984"

Comparison of children and youth education system in real totalitarian regimes and dystopia "1984"
Abstract:
Práce si klade za cíl prozkoumat tezi, která tvrdí, že jak v Orwellově "1984", tak v reálných totalitních režimech byla výchova dětí a mladistvých směřována k tomu, aby se přetrhaly tradiční rodinné a citové vazby a naopak se vytvořila mnohem silnější vazba na Stranu. Tímto procesem se měla vytvořit nová "garnitura" věrných straníků, kteří fanaticky věřili čemukoliv, co strana řekne a byli ochotní …more
Abstract:
The purpose of the work is to prove the thesis: “In Orwell´s dystopia “1984” as well as in real totalitarian regimes was the children and youth education focused on destroying the traditional family bonds and creating a new stronger bond to the Party. Through this process there should be created a new „garniture“of loyal stalwarts, which would fanatically believe anything the Party says. These stalwarts …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2009
  • Supervisor: Mgr. Petr Hlaváček, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Bc. Dominika Jágerová Ondráčková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií