Advising in Language Learning in a Classroom Context. – Bc. Petra Garay
Bc. Petra Garay
Master's thesis
Advising in Language Learning in a Classroom Context.
Advising in Language Learning in a Classroom Context.
Anotácia:
Cílem diplomové práce je prezentovat výchozí zásady poradenství v jazykovém vzdělávání a možné přednosti v souvislosti se školním prostředím. Teoretická část práce zkoumá okolnosti související s osvojením anglického jazyka v České republice. Záležitosti typu kulturní predispozice, mylné úsudky a současný postoj učitelů jsou také zmíněny v této části. Další kapitoly jsou věnovány k upřesnění stěžejní …viacAbstract:
The aim of the thesis is to present the principles of advising in language learning and the potential benefits in relation to school environment. The theoretical part of the thesis inspects the circumstances relevant to English language acquisition in the Czech Republic. The issues such as cultural predispositions, misconceptions and current teaching approach are also outlined in this part. Further …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 12. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xktbl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 1. 2015
- Vedúci: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Marie Chválová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Práce na příbuzné téma
-
Advising in Language Learning: Professional Development of Advisers
Tomáš Andrášik -
Helping the learner to develop their vocabulary learning strategies
Almagul Shakirova -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Fostering learner autonomy: action research
Ivana Juříková -
Students’ Autonomy: Developing individual learning plans at secondary school
Adam Zeisek -
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Roman Kálecký -
Developing Autonomy in Secondary School Language Learners
Zuzana JENČÍKOVÁ -
Learning Strategies: A Tool for Effective Vocabulary Learning of Adults on Their Pathway to Learner's Autonomy
Eva POKORNÁ