Ing. Kateřina Mitteisová

Bachelor's thesis

Analýza etických aspektů v audiovizuální reklamě

Analysis of Ethical Aspects in Audiovisual Advertising
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o reklamách v dnešní moderní době v souvislosti s vulgaritou a porušováním některých právních předpisů a také etických pravidel. Všeobecně také přesně definuje, co je reklama, jaké jsou její právní omezení v České republice. Práce zároveň předkládá základní informace o vývoji tohoto oboru a věnuje se i tomu, jak reklama na diváka působí.
Abstract:
This bachelor thesis deals with advertisement of these days regarding vulgarity and violating some ethic rules. Generally it specifies what advertisement is and what its legal restrictions in the Czech Republic are. Bachelor thesis also submits basic information about development of this discipline and turns to how advertising affects the viewer.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2014
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní