Analýza etických aspektů v audiovizuální reklamě – Ing. Kateřina Mitteisová
Ing. Kateřina Mitteisová
Bachelor's thesis
Analýza etických aspektů v audiovizuální reklamě
Analysis of Ethical Aspects in Audiovisual Advertising
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o reklamách v dnešní moderní době v souvislosti s vulgaritou a porušováním některých právních předpisů a také etických pravidel. Všeobecně také přesně definuje, co je reklama, jaké jsou její právní omezení v České republice. Práce zároveň předkládá základní informace o vývoji tohoto oboru a věnuje se i tomu, jak reklama na diváka působí.Abstract:
This bachelor thesis deals with advertisement of these days regarding vulgarity and violating some ethic rules. Generally it specifies what advertisement is and what its legal restrictions in the Czech Republic are. Bachelor thesis also submits basic information about development of this discipline and turns to how advertising affects the viewer.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/qlcc9/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Aplikace systémové dynamiky na vliv reklamy na sociálních sítích na objednávky výrobků
Tomáš Knopp -
Působení a vliv reklamy na žáky 2. stupně ZŠ na vybraných brněnských školách
Vít Ševčík -
Efektivita globální reklamy a její vliv na spotřebitele
Tamara Charashvili -
Vliv reklamy na spotřebitelské chování.
Michaela Pafčugová -
Vliv reklamy na spotřebitele
Petra Metelková -
Vnímání a vliv reklamy na poslechovost podcastů
Adéla Schmidlová -
Vliv online reklamy na nákupní chování českých spotřebitelů
Vlasta Sedláková -
Vliv reklamy na školní děti
Jan Kostka