Institucionální a sociální důvěra v mediální společnosti – Bc. Martina Dudková
Bc. Martina Dudková
Master's thesis
Institucionální a sociální důvěra v mediální společnosti
Institutional and social trust in media society
Abstract:
Diplomová práce rozpracovává a zkoumá vztah mezi důvěrou v média a agendou setting. Teoretická část shrnuje poznatky o důvěře a médiích. Praktická část práce, která je realizovaná pomocí dotazníkové šetření a kvantitativní obsahové analýzy vybraných médií, potvrzuje hypotézu schopnosti masových médií nastolovat témata do veřejného prostoru. Závěrem potvrzuje stanovenou hypotézu o tom, že pokud roste …moreAbstract:
The Diploma Thesis elaborates and examines the relationship between the trust in media and the agenda setting theory. The theoretical part summarises findings about trust and the media. The practical part includes a questionnaire construction and a quantitative content analysis of selected media. It confirms the hypothesis of mass media ability to bring topics to the public. The Thesis concludes by …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/oqbk3/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 8. 2020
- Supervisor: PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
A Critical Exploration of Social Well-being and Youth Suicidal Acts in the Sociocultural Context of Sri Lanka: The Role of Social Work
Susantha Kumara Rasnayaka Mudiyanselage -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
Strach z covidu-19 u uživatelů sociálních médií: Role pohlaví, sociálních médií jako zdroje informací, aktivity uživatelů, emocionální podpory a výskytu rozporuplných informací
Vendula Čermáková -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
The role of New Media in a modern Marketing Communication
Anar Kabdylova -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Valentin Lopatko -
Role of Social Media in Brand Building
Jannatul Ferdous