Typische lexikalisch-semantische Fehler der tschechischen Deutschlernenden – Mgr. Kristýna Stejskalová
Mgr. Kristýna Stejskalová
Master's thesis
Typische lexikalisch-semantische Fehler der tschechischen Deutschlernenden
Typical lexical-semantic mistakes of Czech native speakers in German language
Abstract:
This thesis deals with lexical-semantic mistakes of Czech learners of German language. The aim is to present trouble words from the semantic field “the school“ and to describe the main difficulties and causes of mistakes. Some didactical principals for the teaching of vocabulary are mentioned too. In the practical part some trouble words are presented and described. Their difficulty is shown in the …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá typickými lexikálními chybami českých studentů němčiny. Jejím cílem je představit problémová slova ze sémantického pole škola a popsat jednotlivé obtíže a příčiny chyb. Věnuje se také didaktickým zásadám práce se slovní zásobou. V praktické části jsou popsána vybraná problémová slova a jejich obtížnost je ukázána na překladech žáků jazykové úrovně B1, které jsou dále komentovány …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m1i28/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2017
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
- Reader: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Učitelství estetické výchovy pro střední školy
Theses on a related topic
-
Graded Readers:Bridging the Gap Between Teaching Reading Skills and Teaching Values
Jiří Kovář -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková -
Material teaching aids for the development of vocabulary in English language teaching
Josephine Gabriela Saňáková -
Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia
Pavla Nešpor Bellisová -
Towards a New False Friends Dictionary
Lenka Tycová -
Between True and False Friends: Corpus Analysis of Students' Translations
Romana Ambrožová -
Towards the First False Friends Dictionary Between English and Slovak
Barbora Ševčíková