Shynar Beketova

Bachelor's thesis

CRM and the Data Analysis in a Modern Marketing Approach

CRM and the Data Analysis in a Modern Marketing Approach
Abstract:
Tato práce se zabývá tím, jaký podíl má strategie řízení vztahů se zákazníky (CRM) na úspěchu společnosti Starbucks, jedné z nejznámějších a nejúspěšnějších značek kaváren na světě. Bakalářská práce se zaměřuje na čtyři klíčová kritéria, která přispěla k úspěchu společnosti Starbucks: značka, cena, pověst a kvalita. Zkoumáním způsobu, jakým společnost Starbucks využívá strategie CRM k budování a udržování …more
Abstract:
This thesis explores the role of Customer Relationship Management (CRM) in the success of Starbucks, one of the world's most recognizable and successful coffee shop brands. The bachelor thesis focuses on four key criteria that have contributed to Starbucks' success: brand, price, reputation, and quality. By examining how Starbucks has leveraged CRM strategies to build and maintain its customer base …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2023
  • Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
  • Reader: PhDr. Petr Kopáček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication