Developing Learner Autonomy in Lower-secondary English Classes – Bc. Barbora Kubátová
Bc. Barbora Kubátová
Diplomová práce
Developing Learner Autonomy in Lower-secondary English Classes
Developing learner autonomy in lower-secondary English classes
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem rozvoje autonomie žáků v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Teoretická část definuje koncept autonomie žáka a zasazuje ho do širšího kontextu současných vzdělávacích paradigmat a přístupů ke vzdělávání. Následně rozebírá podmínky a konkrétní strategie a techniky, které podporují rozvoj autonomie v hodinách anglického jazyka. Praktická …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the topic of developing learner autonomy in lower-secondary English classes. The theoretical part defines the concept of learner autonomy and puts it into the broader context of current educational paradigms and approaches to education. Subsequently, it discusses conditions for learner autonomy development and specific strategies and techniques supporting the development …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 11. 2022
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Kubátová, Barbora. Developing Learner Autonomy in Lower-secondary English Classes. Pardubice, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka / Učitelství anglického jazyka
Práce na příbuzné téma
-
Enhancing Learner Autonomy of Czech Learners in English Learning via Homework
Gloria Gupta -
Development of learner autonomy in high school EFL lessons
Michaela Hastíková -
The Promotion of Study Habits and Learner Autonomy at Czech Secondary Schools
Magdaléna Maléřová -
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková -
Multiple Intelligences and Development of English Language Skills at Lower Secondary School
Dagmar SEDLÁČKOVÁ -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
The study of impact of coffee production on rural development and small-Scale farmer in Rwanda‘’case study: Rutsiro district’’
Marie Noella Mukamurisa -
Corporate Social Responsibility in the Bachelor Business Administration study program – A case study in a private university in Vietnam
Hai Yen Nguyen