Emoční prožívání školní docházky na 1. stupni ZŠ – Bc. Tereza Vodičková
Bc. Tereza Vodičková
Bachelor's thesis
Emoční prožívání školní docházky na 1. stupni ZŠ
Emotional experiencing of elementary school attendance
Abstract:
Tato výzkumná práce se věnuje emočnímu prožívání školní docházky dětí na 1. stupni ZŠ. Studie je zaměřena především na deskripci nejčastěji prožívaných emocí, jejich kategorizaci a zjištění rozdílností v emočním prožívání mezi chlapci a dívkami i jednotlivými ročníky. Výzkumu se zúčastnilo celkem 51 dětí z 2. – 5. třídy. Emoce byly zkoumány metodou volných výpovědí tzv. „Koláčů emocí“. Analýza výsledků …moreAbstract:
This thesis focuses on the emotional experiencing of elementary school attendance. The focus of the thesis is primarily on the description of the most frequently experienced emotions, their categorization and finding possible differences in emotional experiencing between boys and girls, and among respective grades. The research included 51 children from 2nd to 5th grades. Emotions were examined by …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fltkf/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Emoce žáků mladšího školního věku
Tereza Vodičková -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Zkušenosti a prožívání školní docházky dospělých osob s ADHD
Sára JAŠTÍKOVÁ -
Prožívání školní úspěšnosti leváků na počátku školní docházky
Lenka SZWARCOVÁ