Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele – Bc. Nvard Navasardyan
Bc. Nvard Navasardyan
Master's thesis
Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele
Psychological functions of the packaging and consumer decision
Abstract:
Diplomová práce se zabývá psychologickou funkcí obalu a jeho vlivu na rozhodování spotřebitele. V úvodní části práce bude vymezen marketingový a komunikační mix, funkce obalu, jeho design a způsob, jak obal ovlivňuje spotřební chování zákazníka. Dále bude definovaný smyslový marketing a důležitost smyslových podnětů při rozhodovaní o nákupu. Praktická část bude zaměřena na analýzu obalu vybraných produktů …moreAbstract:
This diploma thesis deals with psychological function of packaging and its influence on consumer decision making. In the introductory part of the thesis will be defined marketing and communication mix, packaging function, its design and the way how packaging affects consumer behavior. Then also will be defined sensory marketing and the importance of sensory stimuli in purchasing decision. The practical …moreKeywords
Barva konkurence marketing nákupní rozhodování obal psychologie psychologická funkce rozhodování spotřebitele smyslový marketing typy spotřebitele tvar zubní pasty Buying decision process consumer decision making competition colour packaging psychology psychological function sensory marketing shape types of consumers toothpastes.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zv28d/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Analysis of Consumer Decision Making Process
Petra Škudrnová -
Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele
Anna Fauová -
Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele
Petr Rajtšlégr -
Incest ve filmu – jeho psychologická a dramatická funkce (syžetové možnosti)
Barbora Eichlerová -
Funkce Psychologické služby Hasičského záchranného sboru
Kristýna Kazíková -
Propagace v ruských médiích (její historie, funkce, typy a jejich psychologické působení)
Georgiy PASTUKHOV