The problem of teaching the passive voice in Czech lower secondary schools – Ingrid Brodová
Ingrid Brodová
Master's thesis
The problem of teaching the passive voice in Czech lower secondary schools
- :
The problem of teaching the passive voice in Czech lower secondary schools
Abstract:
The diploma thesis pays attention to the grammar of passive voice which can be found in both English and Czech. It seek the similarities but also dissimilarities between the two languages. The practical part focuses on teaching and learning the passive voice at Czech lower secondary schools. The tests reveal what pupils know but also what they have problems with. The questionnaires try to find out …moreAbstract:
Diplomová práce se věnuje gramatice trpného rodu, která se objevuje jak v angličtině tak i češtině. Hledá v těchto jazycích podobnosti ale také rozdílnosti. Praktická část je zaměřena na výuku trpného rodu na český základních školách. Testy sledují co žáci zvládají a s čím mají naopak problémy. Dotazníky zjišťují názory učitelů na výuku této problematiky
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2007
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2007
- Supervisor: Libuše Hornová
- Reader: Blanka Babická
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRODOVÁ, Ingrid. \textit{The problem of teaching the passive voice in Czech lower secondary schools}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Pedagogická fakulta. 2007. Available from: https://theses.cz/id/9mlzx2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a matematiky pro 2. stupeň základních škol
Theses on a related topic
-
Metaphors and What They Say About the Worlds We Live In: Differences in Speech Acts as Used in English Courses Offline and in Virtual Reality
Lucie Tomaňová -
American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences
Žaneta Voldánová -
CLIL method in a Czech school
Petra Lambelin -
Komparace organizace a působnosti Policie České republiky a Policie Slovenské republiky
Martina Benátová -
A Comparison of the Czech and German E-commerce Markets With Emphasis on Payment Options and Online Store Solutions
Richard Průžek -
Komparativní analýza české a španělské úpravy náhradní rodinné péče a rozbor příslušné španělské právní terminologie s glosářem
Barbora MORAVCOVÁ -
Podobnosti a rozdíly v německé a české pohádkové tradici na základě analýzy vybraných děl bratří Grimmů, Boženy Němcové a Karla Jaromíra Erbena
Ondřej Sirotek -
Gapping as a Stylistic Device: Analysis of Ian McEwan's Fiction
Eva Sedláková