Karin WRONOVÁ

Master's thesis

Rozdíly v implementaci průřezových témat v běžných a alternativních základních školách

Differences in the implementation of cross-curriculum themes in lower-secondary schools and alternative lower-secondary schools
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou implementace průřezových témat do výuky na základních školách. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy, jako jsou kurikulární dokumenty - rámcový vzdělávací program a školní vzdělávací program. Rovněž jsou zde představena jednotlivá průřezová témata a jejich obsahy. Jsou shrnuty dosavadní poznatky o průřezových tématech. Výzkumná část práce …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of the implementation of cross-cutting themes in teaching at primary schools. In the theoretical part of the work, basic terms such as curriculum documents, namely the framework educational program and the school educational program are defined. Individual cross-cutting themes and their contents are also presented here. Subsequently, previous findings on cross …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Marek Václavík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

WRONOVÁ, Karin. Rozdíly v implementaci průřezových témat v běžných a alternativních základních školách. Ostrava, 2023. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta