Kristýna Knorová

Bachelor's thesis

Interrelationships between Behavioural Economics and Consumers’ Decision-making with emphasis on Pricing Strategies

Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou ovlivňování rozhodování spotřebitele založené na behaviorální ekonomii a behaviorální cenové strategii. Cílem práce je přezkoumat příslušnou literaturu týkající se tématu, prověřit vztah mezi behaviorálním oceňováním a rozhodováním spotřebitele a analyzovat cenovou strategii konkrétní společnosti, v tomto případě Apple, Inc.
Abstract:
The thesis deals with the issue of consumers’ decision-making based especially on behavioural economics and behavioural pricing strategies. The thesis aims to review relevant literature regarding the topic, examine correlations between behavioural pricing and consumer decision-making and analyse pricing strategy of a particular company, in this case, Apple, Inc., with emphasis on behavioural pricing …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2018

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty