Attribution Theory in the Context of a Czech Upper Secondary School – Ing. Lenka Kolajtová
Ing. Lenka Kolajtová
Master's thesis
Attribution Theory in the Context of a Czech Upper Secondary School
Attribution Theory in the Context of a Czech Upper Secondary School
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá faktory, kterým žáci přisuzují svůj úspěch či neúspěch při studiu angličtiny. Cílem práce je aplikovat teorii atribuce na české střední škole za účelem zprostředkování informací ohledně názorů žáků učitelům této školy (včetně autorky této práce), které by mohly být využity k podpoře učebních výsledků. Konkrétně si dává práce za cíl zjistit, které aktivity v hodinách angličtiny …moreAbstract:
This diploma thesis explores student causal attributions for success and failure in the English as a foreign language (EFL) context. Its main objective is to examine attribution theory in the context of a Czech upper secondary school to bring valuable information about the beliefs of the students to the teachers of that school (including the author of the thesis) that could be used to enhance student …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kk6vt/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Reader: Dr. phil. Thomas Rankin
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Success and Failure in Films by the Coen Brothers
Jana Nováková -
Atribuce úspěchu a neúspěchu u dvou typů prokrastinátorů
Daniel Krejčí -
"Could you repeat IT?": Error Analysis of Pair Work Oral Production of Czech Secondary School Students
Miryana Georgieva Slavíková -
The Most Common Mistakes in English Essays of Fourth-year High School Students
Klára Hrstková -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Upper Secondary School Students' Beliefs about English Language Learning
Pavlína Skalová -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
Očekávání versus zkušenosti žáků s přechodem ze základní školy na střední
Emílie Mládková