Antonio Janeček
Bachelor's thesis
BI model pro vývoj videoher
BI model for game development
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na Business Intelligence v oblasti designu videoher. Tato oblast je zúžena na videohry s rozpočtem nad 1 mil. dolarů. Práce nabízí podklady pro zavedení modelu pro podporu rozhodování při vývoji těchto her. Pro potřeby modelu je užito standartních nástrojů BI praxe, které byly upraveny pro vývoj. Model samotný se skládá z datového skladu a analytických úloh z něho vycházejících …moreAbstract:
This Bachelor thesis deals with Business Intelligence in the area of videogame design. This area has been further narrowed down to videogames with a budget over 1 mil. dollars. The thesis offers a model focused on decision making support in game development. Standard BI tools have been used in the model, albeit modified for project development. The model itself is comprised of a data warehouse and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 1. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76686
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2019
- Supervisor: Jan Pour
- Reader: Jarmila Pavlíčková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76686
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Návrh a tvorba počítačové videohry
Jiří Kuldanek