Foreign Market Selection and Market Entry Strategy for a Small Czech Company – Sylva Uličná
Sylva Uličná
Master's thesis
Foreign Market Selection and Market Entry Strategy for a Small Czech Company
Výběr zahraniční země a strategie vstupu na trh malé české firmy
Abstract:
Cílem této diplomové práce je výběr zahraničního trhu vhodného pro expanzi malé české firmy do zahraničí, vybrání vhodného vstupu na zahraniční trh a vytvoření marketingové strategie. Po uvedení teoretických základů týkajících se vstupu na zahraniční trhy a tvoření marketingové strategie je tato česká společnost představena a specifika zdravotního trhu, ve kterém tato firma působí, jsou popsána. Aplikací …moreAbstract:
The objective of this thesis is to select a country suitable for market entry of a Czech small company, select the most suitable market entry mode and create marketing strategy that will help the company establish itself on the market. After introducing the theoretical frameworks related to entering foreign markets and marketing strategy creation, the Czech small company is introduced and the specifics …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/62140
Thesis defence
- Date of defence: 17. 9. 2013
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Markéta Lhotáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/62140
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Strategic Management in International Environment
Barbora Liptáková -
Obchodní strategie nadnárodní společnosti - vstup na zahraniční trh
Dávid Varga -
Příprava e-shopu na expanzi na nový trh
David Lipka -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský -
Metody vstupu na zahraniční trh se zaměřením na švédský trh
Nikola Chalupská -
Využitie business diplomacie pre expanziu na slovenský trh: Návrh komunikačnej stratégie vybranej marketingovej agentúry na B2B trhu
Adriána Kachman -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Přínosy a rizika vstupu českých společností na zahraniční trh
Vendula Soukeníková