Věra Stefanová

Master's thesis

Rytmická výchova na 1. stupni základní školy

Rhytmic education for primary school
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje možnostem rozvoje rytmického cítění u dětí mladšího školního věku. Teoretická část se soustředí na pojem rytmus. Jsou zde uvedeny nejznámější metody práce s dětmi, jako je Orffova škola rytmu, Kodályho metoda a metody práce Jaques-Dalcrozeho. Ve druhé části jsou rozebrány návrhy metodických postupů významných českých pedagogů, užívané při práci s dětmi. Závěr teoretické …more
Abstract:
My thesis is focused on the development of rhythmical sensibility of primary school children. The theoretical section focuses on the concept of rhythm. There is noted the best-known methods for work with children such as Orff's school of rhythm, Kodaly's method and the methods of the work of Jacques-Dalcroze. The second section concentrates on the methodical procedures that are suggested by significant …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2014
Accessible from:: 17. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2014
  • Supervisor: prof. PaedDr. Jiří Holubec, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Stefanová, Věra. Rytmická výchova na 1. stupni základní školy. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 17.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 17. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Musical education, Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)