Pavel Štindl

Bachelor's thesis

Vnímání poutačů článků komerčního charakteru generací Z: eye-trackingový experiment

Perception of Commercial Article Banners by Generation Z: An Eye-Tracking Experiment
Abstract:
Bakalářská práce se soustředí na hodnocení účinnosti nativní reklamy z hlediska vizuálního vnímání a vlivu na pozornost participantů patřících do generace Z. K shromažďování primárních údajů od této věkové skupiny bude využita technolo-gie eye-trackingu. Výzkum je založen na primárních marketingových datech a je podlo-žen statistickým zpracováním sekundárních informací, které budou sloužit k ověření …more
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on evaluating the effectiveness of native advertising in terms of visual perception a its impact on the attention of Generation Z partici-pants. Eye-tracking technology will be used to collect primary data from this age group. The research is based on primary marketing data a supported by statistical processing of secondary information, which will be used to verify or …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D.
  • Reader: Michal Pšurný, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty