Nikol Tomášková

Bachelor's thesis

Dopad neetické marketingové komunikace na společnost jako spotřebitele

The impact of unethical marketing communication on society as a consumer
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá dopad neetické marketingové komunikace na české spotřebitele. Analyzuje data získaná pomocí dotazníkového šetření, která popisují vnímání neetické komunikace. Průzkum ukázal, že neetická marketingová komunikace negativně ovlivňuje postoj spotřebitelů k marketingu, a v závěru jmenuje možnosti, jak tuto oblast regulovat.
Abstract:
This bachelor's thesis examines the impact of unethical marketing communication on Czech consumers. It analyzes data obtained through a survey describing the perception of unethical communication. The survey revealed that unethical marketing communication negatively affects consumers' attitudes towards advertising. At the end there are options for regulating this issue.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 9. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Alžběta Kiráľová, Ph.D.
  • Reader: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.