Dopad neetické marketingové komunikace na společnost jako spotřebitele – Nikol Tomášková
Nikol Tomášková
Bachelor's thesis
Dopad neetické marketingové komunikace na společnost jako spotřebitele
The impact of unethical marketing communication on society as a consumer
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá dopad neetické marketingové komunikace na české spotřebitele. Analyzuje data získaná pomocí dotazníkového šetření, která popisují vnímání neetické komunikace. Průzkum ukázal, že neetická marketingová komunikace negativně ovlivňuje postoj spotřebitelů k marketingu, a v závěru jmenuje možnosti, jak tuto oblast regulovat.Abstract:
This bachelor's thesis examines the impact of unethical marketing communication on Czech consumers. It analyzes data obtained through a survey describing the perception of unethical communication. The survey revealed that unethical marketing communication negatively affects consumers' attitudes towards advertising. At the end there are options for regulating this issue.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2023
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/a9k4r/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Alžběta Kiráľová, Ph.D.
- Reader: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TOMÁŠKOVÁ, Nikol. \textit{Dopad neetické marketingové komunikace na společnost jako spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2023. Available from: https://theses.cz/id/a14r3s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Neetická marketingová komunikace
Alena CÍSAŘOVÁ -
Marketingové komunikace (eko)značek v kontextu greenwashingu
Dominika Fucsíková -
Etické problémy vlivu marketingové komunikace na dětskou populaci ve věku od 6 do 15 let
Aneta Balšánková -
Etika jako nástroj marketingové komunikace podniku
Regina Fíčková -
Etické aspekty v marketingové komunikaci
Anastasiya Novakovska -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová