The Branding Dilemma: Why Local Brands Might Be Stronger Than Global Brands? – Duygu Bozkir
Duygu Bozkir
Master's thesis
The Branding Dilemma: Why Local Brands Might Be Stronger Than Global Brands?
The Branding Dilema: Why Local brands Might Be Stronger Than Global Brands ?
Abstract:
Tato práce se zabývá podmínkami, které mohou pomoci společnostem na domácím trhu v konkurenčním boji proti mezinárodním společnostem. Tyto společnosti, které se orientují na domácí trh, mají větší šanci uspět na domácím trhu než je všeobecně uznáváno. Společně s globalizačními trendy se globální značky rozšiřují kamkoliv, jelikož mohou využít vysokého podílu kapitálu a značných zkušeností získaných …moreAbstract:
This paper discuss the conditions which may allow local brands to outperform global ones in order to show that there is a higher chance for local brands to succeed than what is commonly thought. Together with current globalization trends, global brands are expanding everywhere as they build on their high level of economic resources and rich experiences in various markets. Even though global synergy …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 11. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/13740
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2009
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Ludmila Štěrbová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/13740
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
International marketing communication
Dominika Kučerová -
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Assiyat Abdulkerimova -
International Employer Branding: A Comparative Analysis and Evaluation of Global Strategies in Multinational Corporations
Malin Kasselmann -
Global Marketing and Local Culture
Giorgi Tugushi