Udržitelnost ve fast fashion: srovnání generací – Karolína Pavlíčková
Karolína Pavlíčková
Master's thesis
Udržitelnost ve fast fashion: srovnání generací
Sustainability in fast fashion: generational approach
Abstract:
Koncept fast fashion, který je charakteristický rychlým tempem výroby a spotřeby, se z hlediska ekologických a sociálních dopadů ukázal být neudržitelným. V současnosti se však projevují snahy fast fashion společností o zvýšení zájmu v oblasti udržitelnosti. Fast fashion značky začaly implementovat opatření, která napomáhají zmírnit negativní dopady na životní prostředí. Tato diplomová práce se zaměřuje …moreAbstract:
The concept of fast fashion characterised by a fast pace of production and consumption, has proven to be unsustainable in terms of ecological and social impacts. However, the efforts of fast fashion companies to increase interest in the field of sustainability are currently showing. Fast fashion brands have started to implement measures that help to mitigate negative impacts on the environment. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91560
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2024
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Daniela Zachová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91560
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
To what extent is green product relevant for generation Z? The future of green product in automotive industry.
Petra Lauerová -
Marketingová strategie společnosti McDonald´s na českém trhu z pohledu udržitelnosti (s cílením na Generaci Z)
Matěj Škáva -
Návrh na uspořádání bazaru oblečení na podporu udržitelné módy a nákupy z fast fashion řetězců generace Z v Uherském Hradišti
Veronika Miklášová -
Greenwashing v módním průmyslu z pohledu generace Z
Wiktoria Kowalczyková