Návrh strategie rozšíření produktu Kofola na rakouský trh – Eva Klímová
Eva Klímová
Master's thesis
Návrh strategie rozšíření produktu Kofola na rakouský trh
Draft strategy for expansion of product ,,Kofola" to the Austrian market
Abstract:
První část práce popisuje teorie mezinárodního marketingu. Druhá část se zabývá analýzou firmy a značky Kofola na českém trhu a shrnuje základní specifika expanze firmy na Slovensko, do Polska, Maďarska a Ruska.Závěrečná část práce je poté věnována analýze rakouského trhu sycených nápojů a návrhu marketingové strategie pro vstup Kofoly na něj.Abstract:
The first part of the thesis describes the theories of international marketing. The second part deals with analysis of the company and brand Kofola at the Czech market, and summarizes the basic specifics of the company's expansion to Slovakia, Poland, Hungary and Russia. The final part is devoted to analysis of Austrian soft-drinks market and drafts a strategy for Kofola there.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/27008
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2011
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/27008
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
International marketing communication
Dominika Kučerová -
International Direct Marketing of the selected company
Kristina Simonova -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
International Direct Marketing of the selected company
Florian Kehrer -
International Direct Marketing of the selected company
David Kopřiva TEST -
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
Mezinárodní marketingová strategie
Karolína Pustková -
Marketingová strategie podniku při vstupu na zahraniční trh
Arina Dremlyukh