Eva Klímová

Master's thesis

Návrh strategie rozšíření produktu Kofola na rakouský trh

Draft strategy for expansion of product ,,Kofola" to the Austrian market
Abstract:
První část práce popisuje teorie mezinárodního marketingu. Druhá část se zabývá analýzou firmy a značky Kofola na českém trhu a shrnuje základní specifika expanze firmy na Slovensko, do Polska, Maďarska a Ruska.Závěrečná část práce je poté věnována analýze rakouského trhu sycených nápojů a návrhu marketingové strategie pro vstup Kofoly na něj.
Abstract:
The first part of the thesis describes the theories of international marketing. The second part deals with analysis of the company and brand Kofola at the Czech market, and summarizes the basic specifics of the company's expansion to Slovakia, Poland, Hungary and Russia. The final part is devoted to analysis of Austrian soft-drinks market and drafts a strategy for Kofola there.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2011
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/27008

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod