Módní přehlídky jako komunikační nástroj: jejich vývoj a transformace do digitálního prostředí – Mai Tranová
Mai Tranová
Bachelor's thesis
Módní přehlídky jako komunikační nástroj: jejich vývoj a transformace do digitálního prostředí
Fashion shows as a communication tool: their evolution and transformation into a digital environment
Abstract:
Módní přehlídky hrají zásadní roli ve fashion marketingu a jsou klíčovým komunikačním kanálem mezi módními značkami a zákazníky. Cílem této práce je zmapovat vývoj módních přehlídek a jejich následnou adaptaci na digitální prostředí. Dále identifikovat výhody, nevýhody, příležitosti a hrozby jejich digitalizace, které stojí za prolínáním fyzického a virtuálního světa. Práce je doplněna o osm rozhovorů …moreAbstract:
Fashion shows play a vital role in marketing clothing and are the key channel of communication between designers and customers. The purpose of this thesis is to map the evolution of fashion shows and their subsequent adaptation to the digital environment. Furthermore, to identify advantages and opportunities behind the fashion shows intertwining with digital platforms, as well as to explore their disadvantages …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Libor Korman
- Reader: Vladimíra Khelerová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRANOVÁ, Mai. \textit{Módní přehlídky jako komunikační nástroj: jejich vývoj a transformace do digitálního prostředí}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2023. Available from: https://theses.cz/id/a95qj9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Creative Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Společenská odpovědnost firmy a sociální marketing
Marta Masliy -
Marketing v módním průmyslu, jeho trendy a jejich vliv na nákupní chování spotřebitele
Petra Šťastná -
Společenská odpovědnost firmy a sociální marketing
Kateřina Rohová -
Marketing módneho umelca a jeho značky
Nikola Petrušková -
Luxury Fashion Marketing
Thu Hien NGUYEN -
Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust
Jan-Michel Gawinski -
Marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at generation Z
Terézia Čížiková -
Collaborative marketing v módnom priemysle: Spolupráce medzi značkami, celebritami a dizajnérmi
Bianka Križanová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights