Aleš Zůbek

Bachelor's thesis

Death Stranding a ludická představa vznešenosti

Death Stranding as a ludic artifact of the sublime

Abstract:
Tato práce se věnuje otázce prostorovosti počítačových her a zkoumá jejich povahu simulace. Rozborem vizuálních a mechanických strategií Death Stranding ve vztahu krajiny a herního těla práce analyzuje způsoby, jak hra aplikuje estetickou kategorii vznešenosti. Ludická vznešenost, jakožto alternativa klasického konceptu přítomna v digitálních médiích, je vnímána jako kategorie adaptující vizualitu …more
Abstract:
The thesis is primarily focused on the spatiality of computer games whereas investigating their aspect of simulation. Through the analysis of the visual and mechanical strategies of Death Stranding in relation to landscape and prosthetic body this thesis studies means through which the computer game utilizes the aesthetical category of sublime. The ludic sublime, an alternative to the classical concept …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 8. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2022
  • Supervisor: Lukáš LIKAVČAN
  • Reader: Pavol FABUŠ

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 6. 1. 2023 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna