Death Stranding a ludická představa vznešenosti – Aleš Zůbek
Aleš Zůbek
Bachelor's thesis
Death Stranding a ludická představa vznešenosti
Death Stranding as a ludic artifact of the sublime
Anotácia:
Tato práce se věnuje otázce prostorovosti počítačových her a zkoumá jejich povahu simulace. Rozborem vizuálních a mechanických strategií Death Stranding ve vztahu krajiny a herního těla práce analyzuje způsoby, jak hra aplikuje estetickou kategorii vznešenosti. Ludická vznešenost, jakožto alternativa klasického konceptu přítomna v digitálních médiích, je vnímána jako kategorie adaptující vizualitu …viacAbstract:
The thesis is primarily focused on the spatiality of computer games whereas investigating their aspect of simulation. Through the analysis of the visual and mechanical strategies of Death Stranding in relation to landscape and prosthetic body this thesis studies means through which the computer game utilizes the aesthetical category of sublime. The ludic sublime, an alternative to the classical concept …viacKľúčové slová
počítačové hryKľúčové slová
počítačová grafikaKľúčové slová
počítačová simulaceKľúčové slová
estetické aspektyKľúčové slová
environment (umění)Kľúčové slová
romantismus (umění)
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18027
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2022
- Vedúci: Lukáš LIKAVČAN
- Oponent: Pavol FABUŠ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 6. 1. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Audiovizuální studia
Práce na příbuzné téma
-
Percepce avatara v prostředí virtuální reality
Tomáš REINIGER -
Metodické listy pro výuku počítačové grafiky na středních uměleckých školách – vektorová grafika v programu Adobe Illustrator
Lenka Cardová -
Fraktální grafika: esteticky nosný algoritmus jako nástroj novomediální tvorby
Michaela Rokosová -
Počítačová grafika
Lucie PACALOVÁ -
Strategické hry ve vzdělávání
Barbora GAĎOURKOVÁ -
Pozitivní aspekty hraní počítačových her: Kvalitativní výzkum mezi hráči spolku Inaequalis
Lukáš MRÁČEK -
Sociální aspekty multiplayerových počítačových her
Lukáš Bednář -
Vzdělávací a sociální aspekty hraní počítačových her pohledem učitelů
Martina Koláčková