Obchodně-marketingová koordinační činnost v terapeutické linii farmaceutické společnosti – Bc. Lucie Batalová
Bc. Lucie Batalová
Bachelor's thesis
Obchodně-marketingová koordinační činnost v terapeutické linii farmaceutické společnosti
Sales and Marketing Coordinator of Therapeutic Area in Pharmaceutical Company
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá farmaceutickým marketingem a jeho legislativní a etickou regulací. Popsány jsou také základní nástroje současného trendu marketingové komunikace v odvětví farmaceutického průmyslu. Práce vysvětluje a analyzuje problematiku, s kterou se marketingoví pracovníci ve farmacii potýkají, a poukazuje na nejednoduchost profesní orientace v této oblasti. Výsledkem praktické části …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with a pharmaceutical marketing and its legislative and ethic regulations. Basic tools of a current marketing communication trend in the area of a pharmaceutical industry are also described. The thesis explains and analyzes the issues which pharmaceutical marketing experts are faced with and points out the profession orientation complexity in this area. Outcome of the practical …moreKeywords
Etický kodex AIFP farmaceutický marketing obchodní a marketingový koordinátor odborníci ve zdravotnictví osobní prodej propagační materiál sponzorství vzorky léčivých přípravků Zákon o regulaci reklamy. Code of Ethics AIFP Pharmaceutical Marketing Sales and Marketing Coordinator Health Specialists Personal Selling Promotional Material Sponsoring Drug Samples Act on Advertising Regulation.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/secc5/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BATALOVÁ, Lucie. \textit{Obchodně-marketingová koordinační činnost v terapeutické linii farmaceutické společnosti}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/aax286/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Zákon o regulaci reklamy a úprava nekalé soutěže
Kamila Schwarzová -
Snahy o regulaci lobbingu v České republice mezi pluralismem a neokorporativismem
Stanislav TESAŘÍK -
Dopady novely zákona o bankách do bankovní praxe
Veronika Tauchenová -
Pojem veřejnost dle ustanovení § 98 odst. 1 Zákona o Investičních společnostech a investičních fondech - interpretace a význam pro odvětví kolektivního investování
Václav Gál -
Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy zaměřené na děti
Michala Kislerová -
Impact of AI on Sales and Marketing Activities in E-Commerce Enterprises
Omar Daouk -
Marketing in various cultural and social settings
Minh Chau Nguyen -
Selected Technologies of Car Marketing and Sales
František Horký