Renata JAROŠOVÁ

Master's thesis

Bariéry začleňování jedinců s postižením do hlavního vzdělávacího proudu z pohledu učitelů běžných základních škol

Barriers to inclusion of children with disabilities into mainstream education from the point of view of teachers of ordinary elementary schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou realizace inkluzivního vzdělávání na základních školách v České republice. Teoretická část práce vychází z analýzy odborných zdrojů na poli dané tématiky a předkládá shrnutí základních charakteristik vztahujících se ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (kdo, kde a jak?) a k bariérám, které jsou z pohledu pedagogů nejčastěji označovány za překážku …more
Abstract:
The diploma thesis discusses the implementation of inclusive education at primary schools in the Czech Republic. The theoretical part is based on an analysis of existing literature on the issue and offers an overview of the basic characteristics of the education of pupils with special educational needs (who, where and how?) and the barriers that teachers most often cite as an obstacle in the effective …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 3. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jaroslav Říčan, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

JAROŠOVÁ, Renata. Bariéry začleňování jedinců s postižením do hlavního vzdělávacího proudu z pohledu učitelů běžných základních škol. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta