Bc. Tereza Tkáčová
Bachelor's thesis
Angličtina jako nástroj globalizace
English Language as a Tool of Globalization
Abstract:
Bakalářská práce Angličtina jako nástroj globalizace pojednává o okolnostech, které vedly k současné situaci, kdy angličtina zastává funkci jazyka s globálním významem. Popisuje rovněž možné důsledky, které jazyk v tak mocné pozici může mít. Je tedy nastíněna historie britské kolonizace, jež umožnila rozšíření angličtiny po celém světě a zajistila tak angličtině vysoký počet států, v nichž angličtina …moreAbstract:
Bachelor thesis English Language as a Tool of Globalization deals with the factors that helped English language to gain a global status. It also covers the possible consequences that a language with such power can result in. For this reason, the history of British colonization is mentioned as this led to the spread of English language all over the world and it resulted in a great number of countries …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/alc8o/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2011
- Supervisor: doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Basics of Social Studies for Education
Theses on a related topic
-
The Influence of Globalization on Czech and Turkish Cultural Identity
Markéta Růžičková -
Challenges and obstacles in the socio–cultural adjustment of international students
Liubov Sivtceva -
English language as a Lingua Franca and globalization
Maryia SILICH -
Influence of the English language on Japanese and its business culture
František VANĚK -
A survey of English language needs in Czech companies
Simona PODLESÁKOVÁ -
Globální marketing a lokální kultura
Anna Kireeva -
Globální marketing a lokální kultura
Denisa Bálková -
Globální marketing a lokální kultura
Yaroslav Kerechanyn