Ing. Petra Machovská

Bachelor's thesis

Proces budování značky Endiex a faktory, které ho ovlivňují

The Process of Branding Endiex and Influencing Factors
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o budování nové značky Endiex, uvedené na trh v roce 2007. V první teoretické části se věnuji teoretickým poznatkům zacíleným na tuto problematiku. Jedná se zejména o prvky značky, marketingovou analýzu, segmentaci, targeting a positioning značky a její roli v marketingovém mixu. V praktické části popisuji jednotlivé kroky, které vedly k uvedení produktu na trh a dále …more
Abstract:
This thesis deals with building of a new brand Endiex, launched in 2007. In the first theoretical part I deal with theoretical knowledge focused on this issue. It particularly includes the elements of brand, marketing analysis, segmentation, targeting, positioning of a brand and its role in the marketing mix. In the practical part I describe the individual steps that led to a successful product launch …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní