Franchising as a mode of entering a foreign market in the hotel industry – Veronika Kleeva
Veronika Kleeva
Bachelor's thesis
Franchising as a mode of entering a foreign market in the hotel industry
Franchising jako způsob vstupu na zahraniční trh v hotelovém průmyslu
Abstract:
Cílem této bakalaře práce bylo prozkoumat franšízovou strategii pro úspěšný vstup hotelu Don Giovanni na nové trhy Visegrádské skupiny. Pro získání dat o hotelovém sektoru a tržních podmínkách v cílových zemích spojila studie průzkumy s dříve existujícími statistickými údaji. Výsledky studie ukazují, že franšízový systém může být úspěšnou strategií pro rozvoj hotelu Don Giovanni ve Visegrádské skupině …moreAbstract:
This study sought to examine the franchising strategy for the successful growth of the Don Giovanni hotel into new Vysehrad country markets. To gather data on the hotel sector and market conditions in the target nations, the research combined surveys with pre-existing statistical data. The study's findings indicate that franchising can be a successful strategy for the Don Giovanni Hotel's successful …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89047
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2023
- Supervisor: Vadim Semenenko
- Reader: Petr Procházka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89047
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Creating a new tourism product for Záviš z Falkenštejna Hotel
Lucie Haasová -
Lázeňský hotel
Mária Ivanecká -
Development of tourism in Kazakhstan
Beksultan Kuandykuly -
Košer turismus a jeho unikátní produkt Kosher Hotel KING DAVID Prague
Hana Stoličková