Recommendations for marketing of Azerbaijani wine in Azerbaijan – Laman Ahmadova
Laman Ahmadova
Master's thesis
Recommendations for marketing of Azerbaijani wine in Azerbaijan
Doporučení pro marketing azerbajdžánského vína v Azerbajdžánu
Abstract:
Hlavním cílem této práce je definovat doporučení pro azerbajdžánský trh s vínem. Primární údaje byly shromážděny prostřednictvím on-line dotazníkového šetření v Ázerbájdžánu (n = 279), hloubkových rozhovorů (n = 5) a vlastní zkušenosti autorky. Kvantitativní data byla zpracována ve statistickém softwaru IBM SPSS. Výsledky ukazují efektivitu státních programů na rozvoj produkce vína a zvýšení odbytu …moreAbstract:
The main objective of this thesis is to define recommendations for Azerbaija-ni wine market. The primary data was collected via online questionnaire survey in Azerbaijan (n = 279), in-depth interviews (n = 5) and author’s own experience. Quantitative data were processed in IBM SPSS statistics software. The results show the effectiveness of state programs on the development of wine production and increasing …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
- Reader: Martin Prokeš, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
AHMADOVA, Laman. \textit{Recommendations for marketing of Azerbaijani wine in Azerbaijan}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2019. Available from: https://theses.cz/id/alt75m/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Consumer preference in regard of electromobility - Comparison between Czech Republic and Germany
Lukas Hünefeld -
Nákupní preference spotřebitelů v době koronaviru
Natálie Nodesová -
Vliv globalizované produkce potravin na chuťové preference spotřebitele
Martin Kulich -
Social Class and Consumer Preferences: Case Study of Czech Consumers
Daana Tumanova -
Chování a preference spotřebitele na trhu s kuchyňským nábytkem
Denisa Čechová -
Chování a preference spotřebitele na trhu s kosmetikou
Dagmar Šimberová -
Statistical analysis of beer consumption preferences of selected age group in the Czech Republic
Petr Vacek -
Statistical analysis of wine consumption preferences
Amarzul Boldsaikhan