Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents – Bc. Ivana Sváčková
Bc. Ivana Sváčková
Master's thesis
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Anotácia:
Cílem práce s názvem „Výuka slovní zásoby: Použití metody Total Physical Response ve výuce adolescentů“ je zjistit, zda je vhodné použít metodu Total Physical Response (dále TPR) ve výuce slovní zásoby adolescentů, jejichž znalost druhého jazyka je na mírně pokročilé úrovni, a popsat specifické funkce a znaky použití metody TPR při výuce slovní zásoby těchto adolescentů. Diplomová práce se skládá z …viacAbstract:
The aim of the thesis titled “Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents” is to find out whether it is suitable to use the Total Physical Response (or TPR) approach in teaching vocabulary to adolescents, whose knowledge of the second language is at elementary level, and to describe the features of the use of TPR in teaching vocabulary to these adolescents. The thesis …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/g7cdo/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2020
- Vedúci: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SVÁČKOVÁ, Ivana. \textit{Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents} [online]. Brno, 2020 [cit. 2023-05-31]. Dostupné z: https://theses.cz/id/ap2r41/. Diplomová práca. Masarykova univerzita, Faculty of Education. Vedoucí práce Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Use of Duolingo Learning Platform in Adult English Language Teaching
Dominika Garbárová -
Using Drama in English Language Teaching: the Advantages and Practical Use
Denisa Šantová -
Repair in English language teaching in Czech secondary schools
Šárka Hálová -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Application of communicative approach principles in English language teaching
Markéta Vysloužilová -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Task-Supported English Language Teaching at the Glass Art School in Kamenický Šenov
Ilona Husáková