Management kvality ve službách cestovního ruchu – Ing. Marcela Kučerová
Ing. Marcela Kučerová
Master's thesis
Management kvality ve službách cestovního ruchu
Management of quality in tourism services
Abstract:
Diplomová práce se věnuje tématu managementu kvality ve službách cestovního ruchu, a to především ve dvou oblastech. Jednak jde o klasifikační systém ubytovacích zařízení a dále o systém kvality služeb uplatnitelný obecně pro veškeré podniky služeb v cestovním ruchu. V práci je uveden teoretický přehled metod řízení kvality, mezi jinými koncepce TQM, s důrazem na model excelence EFQM, a dále např. …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on the topic of quality management in tourism services, primarily in two areas. First, it is a classification system of accommodation facilities. Second it is a system of quality of service applicable generally to all service businesses in tourism. The paper gives a theoretical overview of quality management methods, among others, the concept of TQM, with emphasis on …moreKeywords
řízení jakosti služby cestovního ruchu ISO normy EFQM model Národní systém kvality služeb v cestovním ruchu certifikace národní certifikáty kvality v hotelnictví a gastronomii quality management tourism services ISO standards National System of Quality of tourism services certification national certificates of quality of hospitality and gastronomy
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2014
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/6247/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2014
- Supervisor: Ing. Jiří Sysel, Ph.D.
- Reader: Ing. Pavel Attl, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Destination Management in the Tourism Industry
Theses on a related topic
-
Mystery Shopping - An efficient tool of quality assurance in the hospitality industry
Maria Bykova -
Managing for Quality in Hospitality
Dominika Nováková -
Migration of spices and their integration in national gastronomy
Nikita Fomin -
MĚŘENÍ KVALITY V CESTOVNÍM RUCHU
Valeriia Shvetsova -
Systémy řízení kvality v lázeňství
Zdeněk Kuneš -
Význam Českého systému kvality služeb pro kvalitu poskytovaných služeb v cestovním ruchu
Jana Plátenková -
Management kvality v malých a středních podnicích
Tereza Kindlová -
Systém managementu kvality zdravotnických prostředků v technologickém start-upu
Ivan Svoboda