Uplatnění globální metody čtení u dětí v MŠ pro sluchově postižené – Bc. Barbora Pešová
Bc. Barbora Pešová
Bachelor's thesis
Uplatnění globální metody čtení u dětí v MŠ pro sluchově postižené
The application of a global reading method for preschool children with hearing impairment
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá uplatněním globální metody čtení u dětí v mateřské škole pro sluchově postižené. Teoretická část práce přibližuje problematiku sluchového postižení, rozvoj mluvené řeči a výchovu a vzdělávání dětí se sluchovým postižením. V rámci praktické části byl vytvořen materiál určený k rozšiřování slovní zásoby pomocí metody globálního čtení. Jeho vhodnost byla následně ověřována u …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the application of global reading method among pre-school children with hearing impairment. The theoretical part is focused on the hearing impairment, development of a spoken language and on the education of hearing-impaired children. In the practical part there was established a material aimed at the extension of the active vocabulary with the use of the global reading …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e2z9h/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Zkušenosti učitelů se vzděláváním žáků se zrakovým postižením na střední škole
Kateřina Horáková -
Inkluzivní vzdělávání jedince se sluchovým postižením v základní škole z pohledu asistenta pedagoga
Alena Runkasová -
Postoje intaktních osob k inkluzi jedinců se zdravotním postižením
Petra Nevařilová -
Postoj osob se sluchovým postižením k inkluzivnímu vzdělávání
Veronika Běličová