Bc. Michaela ŠIŠKOVÁ

Master's thesis

Matematické modely penetrace trhu

Mathematical Models of Market Penetration
Abstract:
K modelování tržní penetrace po uvedení nového produktu na trh existuje mnoho různorodých matematických modelů. Obvykle uvažují nekonečnou, homogenní populaci a spojitý čas. Uvedené předpoklady mohou být v rozporu s reálným světem, ve kterém je zjevně struktura sociálních sítí jemnější a komplexnější. Kromě nereálného předpokladu nekonečné populace zmiňme naivní předpoklad homogenity. Tendence jedinců …more
Abstract:
Many different mathematical models exist to describe market penetration after a new product is launched on a market. They usually assume an infinite continuous population and continuous time. These premises might be at odds with the real world, as the population is probably much more diverse and complex. Apart from the unrealistic assumption of an infinite population, the naive premise of homogeneous …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 6. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. RNDr. Petr Stehlík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠIŠKOVÁ, Michaela. Matematické modely penetrace trhu. Plzeň, 2020. diplomová práce (Ing.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných věd
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Applied Sciences

Master programme / field:
Mathematics for Business Studies / Matematika a finanční studia