Management of Internationalization in a Multinational Company – Bc. Vojtěch Vejvar
Bc. Vojtěch Vejvar
Master's thesis
Management of Internationalization in a Multinational Company
Management of Internationalization in a Multinational Company
Abstract:
This thesis examines the internationalization of the multinational company Red Bull GmbH in the football industry. The objective of this thesis is to assess how the multinational Red Bull GmbH develops internationalization through strategic player transfers within a multi-club ownership model. The thesis provides a theoretical background including the concepts of internationalization, characteristics …moreAbstract:
Tato práce zkoumá internacionalizaci nadnárodní společnosti Red Bull GmbH ve fotbalovém průmyslu. Cílem této práce je posoudit, jak nadnárodní společnost Red Bull GmbH rozvíjí internacionalizaci prostřednictvím strategických přestupů hráčů v rámci multi-club ownership modelu. Práce poskytuje teoretická východiska zahrnující pojmy internacionalizace, charakteristiku nadnárodních společností, specifika …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2025
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jaroslav Demel, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Vejvar, Vojtěch. Management of Internationalization in a Multinational Company. Liberec, 2025. diplomová práce (Ing.). Technická univerzita v Liberci. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakultaTechnical University of Liberec
Faculty of EconomicsMaster programme / field:
International Management / International Management
Theses on a related topic
-
Spory v evropském fotbale v souvislosti s UEFA Financial Fair Play Regulations
Jan Štúr -
Ochranné známky a jejich hodnota na trhu
Eduard Vilím -
Tržní ocenění pro hypoteční trh
Alena Macková -
Hodnota ocenění společnosti jako ukazatel tržní hodnoty akcie na Burze cenných papírů Praha
Jana MINÁŘOVÁ -
Marketingová strategie společnosti Red Bull
Natálie Klejnová -
Commercial communication of RED BULL on the Czech market
Polina Gavrilova -
Analysis of Red Bull's Strategy and its Association with Extreme Sports
Alicja Janek
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Theses arao48 arao48/2
12/5/2025