Faktory ovlivňující nákupní rozhodování českých spotřebitelů – Bc. Kristýna Holasová
Bc. Kristýna Holasová
Master's thesis
Faktory ovlivňující nákupní rozhodování českých spotřebitelů
Factors influencing the purchasing decision making of Czech consumers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nákupním chováním českých spotřebitelů. Zaměřuje se především na faktory, které působí na jejich nákupní rozhodování. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy dané problematiky. Je zde rozebrán kupní rozhodovací proces, typologie spotřebitelů a porovnání druhů nákupů. V praktické části diplomové práce jsou uvedeny výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the buying behaviour of Czech consumers. It focuses mainly on factors that affect purchasing decisions. The theoretical part describes the basic concepts of this issue. It discusses the purchasing decision making process, the typology of consumers and the influence of different types of purchases on these decisions. The practical part of the thesis presents the results …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/jf1zx/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 7. 2020
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
Vliv PPC reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka
David Hubáček -
Rozhodovací proces v podniku
Radovan Tunák -
Rozhodovací proces v podniku
Mária Gregušová -
Chování spotřebitelů a faktory ovlivňující kupní rozhodovací proces na automobilovém trhu
Kateřina Pořízková -
Rozhodovací proces v podniku
Patrik Žáček -
Rozhodovací proces v podniku
Martin Červinka