CSR in German tech startups – a conceptual framework for effective CSR – Dennis Lenczowski
Dennis Lenczowski
Master's thesis
CSR in German tech startups – a conceptual framework for effective CSR
CSR v německých technologických startupech - koncepční rámec pro efektivní CSR
Abstract:
Tato studie zkoumá přístupy německých technologických startupů ke společenské odpovědnosti firem (CSR). Cílem této studie je vytvořit rámec, který obsahuje základní přístupy pro hlubokou a efektivní CSR technologických startupů a který věnuje zvláštní pozornost povaze a úrovni rozvoje startupů. V kontextu této studie jsou systematicky vysvětleny a porovnány dosavadní představy o společenské odpovědnosti …moreAbstract:
This study examines corporate social responsibility (CSR) approaches of German tech startups. The aim of this study is to develop a framework which contains fundamental approaches for profound and effective CSR for tech startups which pays particular attention to the startups’ nature and development levels. In the context of this study, previous perceptions about corpo-rate social responsibility, its …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84860
Thesis defence
- Date of defence: 23. 9. 2021
- Supervisor: Tomáš Ryška
- Reader: Patrik Sieber
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84860
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia