Aktuálne trendy v Corporate Social Responsibility – Eunika Šimčíková
Eunika Šimčíková
Master's thesis
Aktuálne trendy v Corporate Social Responsibility
Aktuálne trendy v Corporate Social Responsibility
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat aktuální trendy v CSR. Teoretická část práce se věnuje vývoji problematiky CSR, základním koncepčním přístupům, motivaci firem k společensky odpovědnému podnikání a dominantním globálním trendům. Praktická část má za cíl zhodnotit relevanci CSR trendů pro jednu z největších firem světa General Electric.Abstract:
The aim of the thesis is to identify current trends in the field of Corporate Social Responsibility (CSR). The theoretical part of the paper deals with the evolution of CSR, the basic conceptual approaches, motivation of companies to adopt responsibile business pracitices, and the dominant global trends. The practical part assesses the relevance of CSR trends for one of the world's largest companies …moreAbstract:
Cieľom diplomovej práce je identifikovať aktuálne trendy v CSR. Teoretická časť práce sa venuje vývoju problematiky CSR, základným koncepčným prístupom, motivácii firiem k spoločensky zodpovednému podnikaniu a dominantným globálnym trendom. Praktická časť má za cieľ zhodnotiť relevantnosť CSR trendov pre jednu z najväčších firiem sveta General Electric.
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/29694
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2012
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Barbora Pencová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/29694
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić