Bc. Lenka Poláková
Master's thesis
Efektivní merchandising
Effective merchandising
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na efektivní merchandising, jehož metody byly použity v podniku Jednota, spotřební družstvo v Uherském Ostrohu. Teoretická část se zabývá marketingovým pojmem merchandising a jemu blízkými metodami a pojmy. Praktická část se zaměřuje na konkrétní využití metod merchandisingu a jejich vyhodnocení pomocí statistických metod. Cílem práce je zhodnocení aktuálního stavu merchandisingu …moreAbstract:
The thesis deals with effective merchandising. The methods of effective merchandising were used in co¬-operative Jednota, Uherský Ostroh. The theoretical part engage in marketing term „merchandising“ and also address methods and terms, which are close to the mentioned term. The practical part centre on concrete use of the merchandising methods. This part also evaluates the outcome of used methods, …moreKeywords
Merchandising vizuální merchandising category management privátní značka nákupní chování zákazník potřeba marketing marketingová komunikace t-test dotazníkové šetření metody výzkumu. Merchandising visual merchandising private label shopping behavior customer need marketing communication questionnaire survey research methods.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zikqz/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2012
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Ing. Edita Jansková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Merchandising vybrané maloobchodní jednotky
Jitka PALIVCOVÁ -
Merchandising jako marketingový nástroj
Ema Tresová -
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Nicole Procházková -
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Martin Kolečkář -
Vizuálny merchandising – vplyv vzhľadu exteriéru predajní na ich návštevnosť
Kristína Kováčová -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Roman Šimr