Klára Koschantová

Master's thesis

Vliv současné reklamy na spotřební chování obyvatel v ČR

The influence of advertising on the expenditure of consumers in the Czech republic
Abstract:
Má diplomová práce pojenává o vlivu současné reklamy na spotřební chování běžného spotřebitele v České republice. První část práce se věnuje reklamě, jejím formám a současným reklamním médiím. Celá jedna kapitola se pak zabývá teorií a chováním spotřebitele, jeho typologií a nákupním rozhodováním. Druhá část práce se opírá o statistiky a poukazuje na prováděné reklamní výzkumy. Poslední kapitola je …more
Abstract:
The main object of my diploma thesis is try to find out if the consumers in the Czech republic are influenced by advertising or not. The first part is focused on advertising, forms and the advertising media. Second chapter deals with the the theory and consumer behavior, the typology and making decisions. Second part is based on statistics and points to the research about advertising. The last chapter …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2016
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Květa Olšanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/50283

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod