Michal Čepek

Master's thesis

Specifika marketingového výzkumu u dětí

Specifications of marketing research conducted with underage respondents
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku etičnosti marketingových výzkumů prováděných s dětskými respondenty. V dnešní době je ochrana dětí ožehavým tématem, proto by odvětví výzkumu trhu mělo používat jen takové metody, které rodiče tolerují a nepovažují je za nebezpečí pro své děti. Pro zachování etičnosti výzkumu trhu vydávají oborové asociace na globální i lokální úrovni etické kodexy. Stanovují …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the ethics of marketing research conducted with underage respondents. Child security is a very hot topic these days; therefore the field of market research should use only methods tolerated by parents. Global as well as local market research associations regularly publish codes of conduct and guidelines dealing with the ethics in market research. However, they define …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 9. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2014
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Jan Kolafa

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39368