Michal Čepek
Master's thesis
Specifika marketingového výzkumu u dětí
Specifications of marketing research conducted with underage respondents
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku etičnosti marketingových výzkumů prováděných s dětskými respondenty. V dnešní době je ochrana dětí ožehavým tématem, proto by odvětví výzkumu trhu mělo používat jen takové metody, které rodiče tolerují a nepovažují je za nebezpečí pro své děti. Pro zachování etičnosti výzkumu trhu vydávají oborové asociace na globální i lokální úrovni etické kodexy. Stanovují …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the ethics of marketing research conducted with underage respondents. Child security is a very hot topic these days; therefore the field of market research should use only methods tolerated by parents. Global as well as local market research associations regularly publish codes of conduct and guidelines dealing with the ethics in market research. However, they define …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 9. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/39368
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2014
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Jan Kolafa
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/39368
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Vplyv televíznej reklamy na dieťa v roli spotrebitel'a
Veronika Parihuzičová -
Marketingový výzkum
Dana Kammererová -
Komunikační mix a jeho vliv na dětského spotřebitele z pohledu českého a amerického trhu.
Eliška Kmochová -
Prostředky marketingové komunikace pro dětské publikum (spotřebitele)
Lucie Slabyhoudová -
Application of market research in analysis of inbound marketing campaigns with particular focus on social media.
Yana Sudakova -
Application of market research in analysis of inbound marketing campaigns with particular focus on social media
Ruslan Tazhigaliyev -
Marketing Management and marketing planning
Tatiana Guselnikova -
Marketing research for new product launch
Aigerim Sultanalieva