Děti v TV spotech jako prostředek manipulace – Ing. Alesia Rubachova
Ing. Alesia Rubachova
Bachelor's thesis
Děti v TV spotech jako prostředek manipulace
Children in TV spots as a tool of manipulation
Abstract:
Tato práce se zabývá obsahem televizního spotu a především prostředky, kterých využívá ke zvýšení jeho efektivity a dosažení požadovaných cílů. Zkoumá otázku morálních hranic v případě obsazování dětí do hlavních rolí v reklamě na finanční produkty banky Česká Spořitelna. Teoretická část se zabývá reklamou formou TV spotu jako takovou, přibližuje požadované charakteristiky úspěšného TV spotu a zkoumá …moreAbstract:
This bachelor thesis regards the content of TV spot and also the tools used to increase its efficiency and achievement of set goals. It is interested in question of moral boarders in case of children cast in TV advertisement of bank Ceska Sporitelna. Theoretical part describes TV spot as such, explores its functions and properties. There are a few spots from different banks compared in the methodical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/yi5bm/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The advertisement in Colombia and its concerns in children's health
Alejandro Velasco Cardona -
Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic
Sandra Mateková -
Manipulace v marketingové komunikaci
Denisa BURIANOVÁ -
Manipulační techniky v marketingové komunikaci tržního segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG)
Karolína Koblížková -
Etické aspekty v reklamě na léčivé přípravky a doplňky stravy
Kateřina Pažoutová -
Řečový styl a rétorika jako prostředek manipulace na prodejních předváděcích akcích a v teleshoppingových spotech
Eva Hryzbylová -
Historie a vývoj zvukové a hudební identity u značek automobilů v TV reklamních spotech
Lukáš Bouška -
Analýza obsahu reklamního spotu
Anastasia Lopatina