Ülkem Altunbulak

Master's thesis

Green brands’ marketing strategies and their effects on green purchase intention: The case of Czech market

Marketingové strategie zelených značek a jejich dopady na zelený nákupní záměr: případ českého trhu
Abstract:
Postoje spotřebitelů se změnily ve prospěch ekologicky šetrných a udržitelných produktů. Zatímco udržitelnost a branding byly v posledních desetiletích široce diskutovanými tématy, cílem této studie je prozkoumat účinky vnímané zelené hodnoty na zelené značky, nejdůležitější certifikace udržitelnosti a fair-trade a využití marketingových strategií zelených značek v produktech. jako jsou cereálie, sýr …more
Abstract:
Consumer attitudes have shifted in favour of environmentally friendly and sustainable products. While sustainability and branding have been widely debated topics over the past decades, this study aims to investigate the effects of green perceived value towards green brands, the most important sustainability and fair-trade certifications, and the use of green brands’ marketing strategies in products …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 9. 2023
  • Supervisor: Rafael San José Iglesias
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91014

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
International Business - Central European Business Realities

Theses on a related topic

All theses