Green brands’ marketing strategies and their effects on green purchase intention: The case of Czech market – Ülkem Altunbulak
Ülkem Altunbulak
Master's thesis
Green brands’ marketing strategies and their effects on green purchase intention: The case of Czech market
Marketingové strategie zelených značek a jejich dopady na zelený nákupní záměr: případ českého trhu
Abstract:
Postoje spotřebitelů se změnily ve prospěch ekologicky šetrných a udržitelných produktů. Zatímco udržitelnost a branding byly v posledních desetiletích široce diskutovanými tématy, cílem této studie je prozkoumat účinky vnímané zelené hodnoty na zelené značky, nejdůležitější certifikace udržitelnosti a fair-trade a využití marketingových strategií zelených značek v produktech. jako jsou cereálie, sýr …moreAbstract:
Consumer attitudes have shifted in favour of environmentally friendly and sustainable products. While sustainability and branding have been widely debated topics over the past decades, this study aims to investigate the effects of green perceived value towards green brands, the most important sustainability and fair-trade certifications, and the use of green brands’ marketing strategies in products …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91014
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2023
- Supervisor: Rafael San José Iglesias
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ALTUNBULAK, Ülkem. \textit{Green brands’ marketing strategies and their effects on green purchase intention: The case of Czech market}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/b1qomd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91014
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Effects of Corporate Environmental Initiatives on Consumer Attitudes and Purchase Intention
Valeriya Nabok -
Green marketing a green washing
Zuzana Rösnerová -
Green Marketing
Tereza Budská -
Green marketing
Michael Lerch -
Green marketing v DM drogeriemarkt
Michaela Procházková -
Green marketing
Natálie Hefnerová -
Green marketing
Petra Dosbabová -
Green marketing – CSR a marketing Plzeňského Prazdroje
Eva Soudková