Zita Prášková
Bachelor's thesis
Výstava jako forma sebeprezentace muzea umění
Exhibiton as a form of an art museum selfpresentation
Abstract:
Bakalářská práce je věnována problematice výstav v muzeích umění. Zabývá se uměleckými výstavami ze dvou úhlů pohledu - z pohledu muzeologie a z pohledu marketingu. Cílem práce je obě hlediska propojit a získat tak plnohodnotný obraz základního produktu muzea, výstavy. Vedle teorie marketingové strategie jsou rozebrány vybrané aspekty tvorby umělecké výstavy, včetně vlivu kurátora. Část práce nastiňuje …moreAbstract:
The Bachelor's Thesis focuses on exhibitions in art museums. The topic is described from two different points of view - museology and marketing. The aim of the thesis is to interconnect both the views in order to get an adequate image of the basic art museum product, an exhibition. Besides the marketing strategy, particular aspects of the exhibitions creation processes includes the curators' influence …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 2. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/60125
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2014
- Supervisor: Anna Janištinová
- Reader: Marek Prokůpek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/60125
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Výstavní prezentace historie skautingu na příkladu Třebechovic pod Orebem
Leona Řadová -
Internetový marketing na YouTube - video marketing
Eduard Karapetyan -
Marketing produktů ve videoherním průmyslu
Tomáš Zakucia -
Kurátor pro děti a mládež jako sociální pracovník ve veřejné správě
Ilona Přibylová -
T: Vladimír Skalický fotograf, organizátor kurátor
Radek Lepka