Zita Prášková

Bachelor's thesis

Výstava jako forma sebeprezentace muzea umění

Exhibiton as a form of an art museum selfpresentation
Abstract:
Bakalářská práce je věnována problematice výstav v muzeích umění. Zabývá se uměleckými výstavami ze dvou úhlů pohledu - z pohledu muzeologie a z pohledu marketingu. Cílem práce je obě hlediska propojit a získat tak plnohodnotný obraz základního produktu muzea, výstavy. Vedle teorie marketingové strategie jsou rozebrány vybrané aspekty tvorby umělecké výstavy, včetně vlivu kurátora. Část práce nastiňuje …more
Abstract:
The Bachelor's Thesis focuses on exhibitions in art museums. The topic is described from two different points of view - museology and marketing. The aim of the thesis is to interconnect both the views in order to get an adequate image of the basic art museum product, an exhibition. Besides the marketing strategy, particular aspects of the exhibitions creation processes includes the curators' influence …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 2. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2014
  • Supervisor: Anna Janištinová
  • Reader: Marek Prokůpek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/60125

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management